KE-DLU-BEN

1) Roste přirozeně u nás. Nepředstavuje proto imunitní zátěž, jsme na něj geneticky "navyklí".

2) Neobsahuje prakticky žádné tuky. Obsah sacharidů je do 6% a bílkovin do 2%.

3) Je zdrojem vitamínů C, B1, B2 a E, z minerálů obsahuje DRASLÍK a vápník, jehož množství však kolísá dle půdy a způsobu pěstování.

4) Nízký glykemický index zaručuje minimální kolísání krevního cukru, což nejen naše slinivka ocení. Je velmi vhodnou potravinou pro diabetiky.

5) Zvlášť zajímavý je obsah látek podporující vylučování ŽLUČI. Může napomoci trávení u lidí "bez žlučníku" a u všech, kteří mají trávící potíže. 

6) Jako většina zeleniny také kedluben působí v těle ZÁSADOTVORNĚ. To zjednodušeně řečeno znamená, že nevede k překyselení, tak jako v případě nadbytku kyselinotvorných potravin (masa a masných výrobků, pečiva, mléka a mléčných výrobků, sladkostí atd.).

7) Lze jej konzumovat celoročně, protože snědený kedluben nás ani nezahřeje, ani neochladí. Má zkrátka na tělesnou teplotu neutrální vliv. Nejvhodnější (nejzdravější) je však jíst ho v období PODZIMU. 

Proto jestli nevíte, co si dnes dát k večeři, zkuste kedluben! Syrový nastrouhaný do pomazánky, blanšírovaný či krátce podušený do teplého zelenino-luštěninového salátu, nebo ho jen tak přikusujte k pečivu. Zařaďte kedluben do svého jídelníčku již dnes!
Dobrou chuť!