Jak o Vánocích NEPŘIBRAT aneb udržet si váhu lze celoročně

1) Jezte, když máte HLAD, ne když máte chuť. Pokud máte chutě a nemůžete si pomoct, zamyslete se proč, a co Vám v životě chybí, co si jídlem nahrazujete (smutek, nedostatek lásky, ocenění), zda se jen nenudíte, či nejíte ze zvyku. Pak převeďte aktivně pozornost jinam, tvořte, nebo se běžte projít.

2) Hlad může být převlečená ŽÍZEŇ, proto nezapomínejte na kvalitní pitný režim. Alespoň 8 sklenic čisté vody denně, ne najednou, ale průběžně, zabezpečí tělu přiměřenou hydrataci po celý den a omezí výkyvy hladu.

3) NEJEZTE sladkosti a pochutiny – jsou „toxické“ pro tělo a zdraví. A když už „uklouznete“, hleďte se kalorií zbavit pohybovou aktivitou či vynechejte následující jídlo.

4) Snažte se jíst v PRAVIDELNÝCH intervalech, aby se tělo naučilo přijatou potravu dobře zpracovávat. Udržet metabolismus pěkně v chodu se jednoznačně vyplácí.

5) VYHNĚTE se alkoholu. Je to kalorická bomba! A když už si ho na večírku neodpustíte, tak alespoň pijte dostatečně čistou vodu a druhý den si dejte půst. Jinak je pravděpodobné, že si kalorie postupně nasbíráte – do bříška, či do stehen, kde se Vám to nejmíň líbí.

6) Nejezte žádnou CHEMII – technologicky zpracované potraviny, polotovary, konzervy, potraviny s éčky. Obsahují spoustu balastu, tento balast prochází Vašim tělem a je velice nepravděpodobné, že by se bezezbytku vyloučil.

7) HÝBEJTE SE! Každý den choďte pěšky, kam jen to jde. Existují schody – skvělá možnost zpevnit si hýždě a trénovat kardiovaskulární systém!

8) JEZTE vždy v sedě, nikdy ne za pochodu, nepřikusujte nic mezi jídly. A nejlépe ani neochutnávejte! Požitek s jídla si maximálně užijte, až si jídlo krásně naservírujete. Tak v klidu a dobrou chuť!

Hlídejte si, abyste nejedli o Vánocích více, než jindy. Zaměřte se na úpravu jídelníčku vynecháním škodlivých potravin a nahraďte je zdravými, co nejvíce přírodními variantami. Jezte v klidu a pravidelně. Nezapomínejte na dostatek zeleniny, ovoce a rostlinných potravin. Cukroví si dopřejte, ale myslete na nutnost zbavení se kalorií navíc (vynecháním jídla či sportovní aktivitou).

Čas Vánoc nemusí být jen o jídle, resp. přejídání. Prolomte tento zdravotně závadný zvyk a užijte si vánoční svátky tentokrát zdravě! O nic se nemůžete ochudit. Právě naopak!

Vězte, že i o Vánocích se můžete cítit skvěle, lehce a ve formě.  A v takové kondici také vstoupit do nového roku, no není to úžasné?!

Zdravé Vánoce v rovnováze! ;) L.