Jak to máte s CUKROVÍM? 

1) Pokud jíte sladkosti pravidelně a na Vánoce k nim přidáte cukrovíčko navíc, je jasné, že zvýšíte denní příjem energie, a to opět v přijatém cukru a tuku. Kromě toho, že můžete přibrat, mohou Vám chybět bílkoviny (tím pádem se nezasytíte, a proto opět jíte a nabíráte...). Řešení: Snězte na večeři poloviční porci a dbejte na bílkoviny - ryby, luštěniny.

2) Jestliže je Vaše vánoční strava založena na pravidelné konzumaci cukroví každý den, prakticky do doby než se sní, přijatý energetický příjem navíc se za tu dobu nasbírá... Řešení: Nezapomínejte na pohybovou aktivitu, nejlépe aerobního rázu, která pomůže lépe nabyté tuky spálit - aerobic, běh, běžky.

3) Pokud trpíváte na plísňová onemocnění, ženy na gynekologické výtoky, je jasné, že plísním dáte to nejlepší, svému tělu ovšem nikoli... Řešení: Pečte cukroví s poloviční dávkou cukru, nebo nejlépe cukr vůbec nepoužívejte. Zkuste med a zdravější varianty sirupů, a ani tak to s nimi nepřehánějte. Kombinujte mlsání cukroví s mlsáním ovoce, ale přiměřeně! Ideálně v poměru 1 cukroví na půl jablka - nejlépe spolu.

4) Ať chcete nebo ne, větší míra pojídání cukroví, vždy oslabí imunitní systém. Proč? Kvůli uspokojení sladké chuti, už často nesníme kvalitní jídlo (zejména děti). Chybí tak příjem nezbytných živin, zejména bílkovin, vitamínů, minerálů, stopových prvků. Řešení: Nezapomínejte na bílkoviny, zeleninu a ovoce, vitamínovou bombou jsou čerstvě lisované zeleninovo-ovocné šťávy!

Pozor na cukroví u DĚTÍ! Naši malincí šikulkové žijí bohužel v době, kdy sladkosti jsou pro ně standardem, a právě pro ně, může být větší míra cukroví, velmi škodlivá!  Oslabuje dětský organismus, kombinace cukru, lepku a mléka/mléčných výrobků provokuje vznik HLENU a HLENOVÝCH ložisek, a tím opakovaného nachlazení, rýmy, plísňových onemocnění... Nikdy proto nedávejte dětem cukroví (a obecně sladkosti), když jsou nemocné!

Domluvte se s dítětem, že cukroví sní až po obědě (A to platí i pro dospělé!). Dbejte na dostatek bílkovin a pestrost stravy. Domluvte se také na počtu kousku cukroví, které může dítě sníst a pak jej schovejte. Užívejte si společných chvíl jinak než "konzumem". Procházka v zimě, bruslení, bazén - možností máme více než dost.

Když mlsáte, tak ZDRAVĚ, a ani o Vánocích to se sladkým nepřehánějte! Ať si v Novém roce nemusíte nic vyčítat ;).

Krásné Vánoce s cukrovím v rovnováze! :) L.