Povánoční BRAMBOROVÝ GULÁŠ s TOFU s mandlovými kousky

Bramborový GULÁŠ je vhodný pro všechny, kterým doma ZBYLY brambory a na nákup se ještě nedostali, pro všechny kdo už mají masa PLNÉ zuby, pro všechny, kteří se chtějí cítit po jídle "lehce" a pro všechny, kteří potřebují doplnit vitamíny a vlákninu, bez zbytečného tuku navíc. Tzn. VŠICHNI!

Výhody:
1) bez masa
2) bez mléka
2) dobře stravitelné
3) obsah kvalitních bílkovin (luštěniny - sója, brambory, špalda)
4) nezbytné nenasycené mastné kyseliny, minimum nasycených
5) obsah vitamínů, minerálů, stopových prvků, vlákniny
6) snadná, rychlá příprava
7) zahřeje a zasytí

Nevýhody:
1) Brambory je potřeba oškrábat
2) Bramborový stereotyp - zase brambory!? Proto v pokrmu kombinuji také luštěninu, obiloviny, zeleninu, mořské řasy. 


Potřebujete:

Brambory, cibuli, trochu kořenové zeleniny (mražené), bulgur celozrnný, lžíci kvalitního oleje, mouku (použila jsem celozrnnou špaldovou a kukuřičnou), tofu, mořské řasy (obsahují jód, železo a další cca 60 minerálů, vitamínů, stopových prvků) a koření - sůl, sladkou papriku, kmín, bobkový list, pepř, chilli.

Postup:

Na oleji orestujte cibuli nadrobno + brambory na kostky, osolte, přidejte papriku, kmín, zeleninu, bulgur a chvíli opékejte. Podlijte vodou a vložte bobkový list a předem namočené mořské řasy. Vařte cca 10 min. Nakonec zahustěte moukou. Dochuťte solí a chilli. Na talíři ozdobte plátky tofu s mandlemi (zn. DM) a posypte Nori vločkami.
Jako obloha se hodí ČERNÉ OLIVY a rajčata.

Dobrou chuť a prima povánoční odlehčení! ;) L.