O VEGETARIÁNSTVÍ  

VEGETARIÁNSTVÍ (lakto-ovo, ovo, lakto, veganství, vitariánství) je stále oblíbenější. Avšak POZOR - vegetariánství není jen BEZMASÁ strava! Tak jako jiné životní FILOZOFIE (např. makrobiotika) i o vegetariánství je potřeba nejprve něco VĚDĚT, než se takto doopravdy "rozhodnete" stravovat. Důvodů je hned několik...

1) Vynecháním živočišných potravin vzniká "díra" v množství přijatých bílkovin, nevíte - li, jak je rostlinnou stravou adekvátně nahradit. Výsledkem nedostatku je pocit NEDOSYCENÍ (hladu) kompenzovaný často vyšším příjmem jednoduchých CUKRŮ a nezdravých TUKŮ (sladkosti). Svaly MIZÍ a tukových polštářů může přibývat, aniž by se to muselo projevit nárůstem hmotnosti.

2) Rychlý přechod na vegetariánskou stravu může být provázen trávícím DISKOMFORTEM - plynatostí, nadýmáním, z důvodů zvýšení obsahu vlákniny. Nadbytek vlákniny zhoršuje vstřebávání vitamínů a minerálů, a také snižuje účinek některých léků - například hormonální ANTIKONCEPCE!

3) Při amatérském počínání mohou z dlouhodobého hlediska hrozit deficity ŽELEZA, VITAMÍNU B 12 a již zmíněných BÍLKOVIN...

Vegetariánství je projevem stavu DUŠE, a nemůže proto být (až na výjimky) rozumovým, JEDNORÁZOVÝM rozhodnutím. Aby mělo dlouhodobé trvání a mohlo tak poskytovat jednoznačné zdravotní výhody, je potřeba k němu postupně "dospět".

Není nutné se k bezmasé/vegetariánské stravě nutit. Ať už jste "MASOŽRAVCI, VŠEŽRAVCI ČI BÝLOŽRAVCI", důležité především je, aby byla Vaše každodenní strava PESTRÁ a ROZMANITÁ, aby obsahovala co nejvíce PŘIROZENÝCH potravin (bez chemie), abyste jedli STŘÍDMĚ, pokud možno PRAVIDELNĚ a hlavně v KLIDU a POHODĚ, beze spěchu a VSEDĚ!

Přeji Vám, ať máte ze své stravy co nejlepší pocity každý den! :) L.