Hravé jarní - NAKLIČOVÁNÍ!

KLÍČKY SEMEN (obilovin, luštěnin) jsou hodnotným zdrojem vitamínů, MINERÁLNÍCH látek, stopových prvků, BÍLKOVIN, antioxidantů a ENZYMŮ, nezbytných pro správné zpracovávání živin v těle. A tyto cenné látky je potřeba po zimě náležitě DOPLNIT!
 
Klíčky jsou typicky JARNÍ potravinou, a proto by rozhodně ve Vašem jídelníčku v tomto období NEMĚLY chybět! 

Že nevíte, jak na to? Je to jednoduché!

Nejpve např. fazole MUNGO (klíčí rychle) propláchněte a namočte do čisté vody cca přes noc, ráno propláchněte, vodu nechte odkapat a mungo umístěte do vlhka (na misku, či do sklenice a překryjte např. potravinovou folií). Důležitá je pokojová teplota a pravidelné proplachování semen 2 x denně. Za 2-3 dny máte klíčky venkuA co víc? Můžete je rovnou JÍST! Chutnají po zeleném hrášku a pošmáknou si na nich také děti (fazolky mají srandovní ocásky).

Tímto způsobem můžete nakličovat různé druhy čočky, cizrnu, řeřichu, vojtěšku, některé oříšky, semena pšenice, špaldy, žita atd.

DÉLKA NAMÁČENÍ a KLÍČENÍ se liší podle druhu plodiny.

Nic nezkazíte namočením semen na 6-8 hod. (přes noc). A pak zkuste Váš klíčící pokus SLEDOVAT :). Určitě poznáte, kdy je "nakličování" hotovo! ;) Nezapomeňte semínka proplachovat čistou vodou. A opláchněte je také před vlastní konzumací.

Tip: NAKLIČOVACÍ MISKA PROVITA. Klíčení v ní Vám nedá téměř žádnou práci! Naklíčite až 3 různé druhy semen, elegantní proplachování. Sežene na internetu či v obchůdcích se zdravou výživou. Finančně nenákladné (kolem 350 Kč). 
DOPORUČUJI do každé domácnosti!

Neb má-li být Vaše strava PESTRÁ, měla by obsahovat alespoň 1 porci KLÍČENÝCH potravin DENNĚ (vegetariáni, vegani a vitariáni min. 2 porce).

Hodně úspěchů a radosti při jarním nakličování Vám přeje Lucie