Obyčejně neobyčejné SUŠENÉ LAHŮDKOVÉ DROŽDÍ  

Specialita, o které možná ještě nevíte, přitom je tak obyčejně neobyčejná. Čím?

1) Především obsahem VITAMÍNŮ skupiny B (tzv. B-komplexu). Tyto vitamíny jsou v sušeném droždí v tělu přirozené, dobře vstřebatelné a využitelné podobě. Představte si situaci, kdy se Vám samotným do něčeho nechce, ale když je Vás více, jde to snáz. A tak je to s jednotlivými B vitamíny. Vitamínu B1 je lépe, když je vedle něj také B2, B3, B6, kyselina listová (B9), vitamín B12 a tak dále. Společně jsou pro Vaše tělo lépe využitelné, a protože si dobře rozumí, jejich působení je společně také silnější, než kdyby měl každý z nich působit ve vašem těle zvlášť. Z tohoto důvodu, je mnohem efektivnější a také zdravější zařadit do jídelníčku sušené lahůdkové droždí než polykat uměle vyrobený B-komplex.

K čemu vitamíny B-skupiny potřebujeme?

Vlastně téměř pro všechno! Jsou nezbytné pro správnou funkci metabolismu (látkovou přeměnu), nervový systém bez nich nepracuje optimálně (nervozita, nespavost, poruchy soustředění, třes, deprese), potřebujeme je pro správnou tvorbu červených krvinek (únava, slabost, anémie). Kyselina listová je důležitá v těhotenství v prevenci vývojových vad nervové soustavy plodu a příjem vitamínu B12 si musí hlídat lidé živící se výhradně rostlinnou stravou (B12 se přirozeně nachází pouze v živočišné stravě).

Jak poznáte, že Vám chybí B-komplex?

Dělají se Vám „koutky“. Jste ve stresu. Nespíte. Trpíte na ječná zrna. Jste často podráždění a nervózní. Jste unavení. Jste roztěkaní, nedokážete se dlouho soustředit. Hůře si pamatujete…

BONUS:

B-komplex „nechutná“ klíšťatům. Zvýšeným přísunem vitamínů B si tak můžete ochraňovat své nervy mimo jiné před boreliózou (klíšťovou encefalitidou).

 

2) Sušené lahůdkové droždí lze směle používat v kuchyni každý den! Jeho využití je velmi široké! Skvěle ochutí polévky, pomazánky, zeleninu, umí dodat „šmrnc“ jakémukoli pokrmu, u kterého se Vám zdá, že mu něco chybí (jeho používáním mimo jiné snížíte příjem soli). Můžete je ale jíst je tak, nebo nasypat na chleba.

 

3) Zvládnou ho jíst i DĚTI! (Samozřejmě jen v případě, že to zvládnete Vy :D). Zpočátku to nemusíte s množstvím nijak přehánět, stačí přidat malou lžičku do polévkového talíře, do zeleniny, omáčky, lehce posypat krajíc chleba. Uvidíte, že se do té jemně drožďové chuti zamilujete!

 

4) Ve zdravých výživách je k dostání klasické SUŠENÉ LAHŮDKOVÉ DROŽDÍ a varianta sušeného droždí se SLADEM. První chutná čistě po kvasnicích (jemně, lahodně), druhá je sladší, kvasnicové chuti zde není tolik.

 

Sušené lahůdkové droždí je přirozený zdroj vitamínů skupiny B, bez kterých náš organismus nemůže zdárně fungovat! Nedostatek B-komplexu ovlivňuje metabolismus na všech úrovních a tento deficit má přímý odraz v naší psychice.

Zařazením této potraviny do pravidelného jídelníčku doplňujete jejich potřebu přirozenou formou – STRAVOU. Ze stravy tělo vitamíny využívá mnohem více než z umělých tablet. Navíc ho nezatěžujete chemickými balasty.

Vitamíny skupiny B nechutnají klíšťatům. Myslete proto v rizikovém období také na tuto prevenci.

Nezapomínejte na přísun B-komplexu u dětí. Nachází se kromě droždí v listové zelenině, celozrnných obilovinách (kváskové pečivo, mouky, těstoviny), živočišné stravě (vejce, maso), luštěninách.

Sáček SUŠENÉHO LAHŮDKOVÉHO DROŽDÍ najdete (snad) v každé zdravé výživě a možná i v některých supermarketech. Kupte si rovnou dvě, uvidíte, jak se po sáčku doma zapráší!

Pohodlně seženete tuto dobrotu na našem e-shopu!
https://www.k-rovnovaze.cz/ochucovadla/lahudkove-drozdi-150g/
https://www.k-rovnovaze.cz/ochucovadla/lahudkove-drozdi-se-sladem-150g/

Prima vaření a ochucování se sušeným lahůdkovým droždím Vám přeje Lucie