Slunce na talíři - STRAVA LÉTA

Co v létě nechutná?
Guláše, polévky, české klasiky, pečené maso, jídla z trouby a z jednoho hrnce. Zkrátka dlouhým přípravám jídla už odzvonilo a nastal čas, zažít v kuchyni NĚCO NOVÉHO!

Zapomeňte na zvyklé způsoby a nalaďte se na pocit, že jste na dovolené u moře. Jíte tamní saláty, ryby, čerstvé bagetky, lehce připravené maso s bylinkami. A tento pocit přeneste do reality při nakupování potravin pro letní stravování. Nezapomeňte na kvalitní exta virgine olivový olej, nebojte se přikoupit více ovoce a zeleniny.

V létě jsou nejvhodnější LEHKÁ, STUDENÁ, nebo jen krátce tepelně upravená jídla. 

Letní potraviny jsou dle tradiční čínské medicíny HOŘKÉ chuti, vysušují, snižují napětí v organismu, usnadňují trávení. Jsou vhodné proto také při řešení nadváhy. Léto je zastoupeno elementem OHNĚ, který znamená teplo a světlo, v organismu jej vyjadřují orgány srdce a tenké střevo. V životě je to období růstu a dospívání, během dne čas oběda.

Potraviny typické pro element ohně (dle tradiční čínské medicíny):
Z obilovin je to POHANKA, AMARANT,
z luštěnin ČERVENÉ FAZOLE,
široká škále zelené zeleniny: ŠPENÁT, KAPUSTA, ČEKANKA, RUKOLA, MANGOLD, LISTY PAMPELI3KY,
z ovoce BRUSINKY,
z živočišných bílkovin  GRILOVANĚ MASO,
koření OREGANO, MUŠKÁT a KAKAO.

Připravte si SALÁT z rukoly a červených fazolí ještě dnes!
Naložte si MASO na večerní gril, zajděte pro čerstvou bagetu do osvědčené pekárny!
Uvařte si pohanku či amarant do zásoby. Vychlazené je použijte v DEZERTU s letním ovocem.
Špenát orestujte na olivovém oleji, stejně tak plátky brambor na oreganu a přidejte k oblíbené rybě či libovému masu. Ke každému hlavnímu jídlu vytvořte jinak barevný SALÁT, přičemž se nebojte barvy ZELENÉ! Zálivku vytvoříte snadno z citrónové šťávy a olivového oleje, nabízí se také jablečný či vinný ocet, nebo pro italské nadšence Aceto balsamico :)

Nezapomínejte na TEKUTINY, omezte SŮL! Kupodivu nejsou vhodné ZMRZLINY ani CHLAZENÉ NÁPOJE. Chladná energie totiž "stáhne" tělo, a to pak zadržuje pot a teplo uvnitř. Mějte na paměti, že ani několik PIV Vás nemusí v létě ochladit! Zaručeně funguje konzumace osvěžujících a ochlazujících potravin: POMERANČ, BANÁN, KIWI, CITRÓN, ZELENÝ ČAJ, NESYCENÁ NESLAZENÁ VODA je základem pitného režimu nejen v létě.

Užijte si letní stravovací hitparádu a mějte se lehce, báječně! Lucie

Pozn: Pokud rádi experimentujete s výživovými styly, pak pro Vás dobrá zpráva. V létě se celkem bezpečně dá stravovat čistě VITARIÁNSKY, tzn. živit se pouze a jen syrovou (tepelně neupravenou, živou) stravou.