Uzdravme sebe, uzdravíme svět

Článkem reaguji na nynější nezvyklou situaci, se kterou každý nakládáme po svém. Někteří bojujeme, možná se strachujeme, možná nevíme, co s časem a myšlenky utíkají kdovíkam... Ať už nouzový stav prožíváte jakkoli, buďte si vědomi, že je to v pořádku a že díky této situaci se můžeme mnohému o nás samotných naučit. Například, jak zacházet sám se sebou, abych skutečně žil v souladu, radostně, abych byl užitečný přírodě, druhým lidem, světu? Jinak řečeno, abych se těšil dobrému zdraví a žil ve své nádherné naplňující rovnováze?

V-O-D-A.
Vracíme se na začátek. Lidský život vznikl ve vodě. Zamysleme se nad touto životadárnou, zázračnou tekutinou více. Vnímejme, že vody je v našem těle okolo 60%, tedy nadpoloviční většina hmoty těla. Co jiného naše fyzické tělo potřebuje než vodu, ze které vzniklo? Zaměřme se na její kvalitu. Jaká voda se nachází v bystřinách a horských pramenech? Nebublinkovaná, nechlorovaná, bez ochucovadel, bublinek a příměsí.
Pijme takovou čistou vodu prosím každý den a po celý život už ne jinak.
Pokud ještě nemáte kvalitní filtr (pro začátek dobře poslouží běžně dostupné filtrační konvice), zauvažujte. Denně vypijeme každý okolo dvou litrů vody. Je velice důležité, aby to byla "voda", co nejpřirozenější. Filtr zbaví kohoutkovou vodu přidávaného chloru (chlor okyseluje tělo) a dalších toxických příměsí v závislosti na typu filtru. Filtr samozřejmě nepotřebujete, pokud jste zvyklí vodu převařovat, nechávat odstát nebo odebíráte vodu z horské studánky o bezpečné kvalitě. Balené vody nesou energii plastu a nedoporučuji je k pití používat vůbec.
Tip: Denně pij pouze čistou neperlivou vodu v množství cca 2 litry dle pocitu žízně, v pravidelných intervalech mezi jídly po cca 2 dcl, nezapíjej jídlo ani si "nevyplachuj" žaludek před jídlem. Krom životadárné funkce voda také detoxikuje organismus, tak využij její magické schopnosti. Nic dokonalejšího není!

P-O-H-Y-B
Bez pohybu není život. Cítíte-li se zaseknutí, psychicky či fyzicky, slabí a nijací, doporučuji se nejdříve z hluboka nadechnout a následně pozvat pohyb (a více dechu) do svého života. Nemusí jít o žádné super moderní pohybové kreace, ale obyčejný pohyb a dech. Zkrátka co nejčastěji vědomě a uvolněně dýchejte, na zahradě nebo doma v okně. Všímejte si, jakou vzduch nese vůni a nechte jej celým tělem prostoupit. Pocítíte uvolnění v mysli a těle. Možná se tělo najednou bude chtít hýbat samo. Dovolte mu to. Hudba je skvělým pomocníkem. Když nemůžete jít ven, zablbněte si doma. Pozvěte radost do těla, hýbejte rukama i nohama, zakroužete trupem, jezděte v leže na kole, udělejte si kliky, sedy-lehy, co vás napadne! Hlavně však žáden stres z myšlenek, zda cvičíte správně a jak byste cvičit měli - opakuji, že jde o přirozený váš pohyb, který potřebuje každá z bilionů buněk, které máte v těle, pro svůj život. Procházky v přírodě, spontánní tanec nebo vaše originální cvičení doma.
Tip: Každé ráno si pro sebe udělej rozcvičku. Bav se tím, jak se baví tvé tělo, když se hýbe. Dýchej přes den uvolněně, opravdu zaměř se na to. Často a vědomě se protahuj nebo jinak hýbej, zkrátka ať víš, že máš tělo :). Opět pohyb prospívá ke zdraví a podporuje detoxikaci (očistu) každé buňky tvého těla.

S-T-R-A-V-A
Věřím, že všichni víme, jak se zdravě stravovat. Měli bychom jíst pestře, pravidelně, střídmě, vychutnávat si jídlo jako posvátnou záležitost - jíst v klidu a pohodě. Ruku na srdce, kdo z nás již tato doporučení vyčerpal a jsou samozřejmá v jeho životě, čili na 100% je žije? Připomínám, že pokud nezvládneme tyto základní body, není se dále ve výživě o čem bavit. Prosím, zaměřme se nyní na domácí vědomé rodinné stravování. Pestrý talíř znamená, že v každé porci mám naprosto jiné ingredience z 9 skupin potravin (obiloviny, ořechy a semena, ovoce, zelenina, ryby a maso, vejce, luštěniny, mléko a mléčné výrobky, houby). Střídmost je zapotřebí s nynější menší mírou pohybu, jednoduše jezme o třetinu až polovinu méně. Dobře žvýkejme a kousejme, dělejme si stolování příjemné a hezké (pěkný ubrus, vázička na stole, pěkné servírování - to vše umocňuje vědomé stravování). Pravidelnost dává řád trávení a s tím spojené očistě od látek, které při metabolismu vznikají. Neexistuje pravidlo, které by určovalo, kolikrát denně je nejvhodnější jíst. Jezte tolikrát denně, kolikrát vám vyhovuje - naslouchejte tělu. Dbejte však na dostatečné pauzy mezi jídly (alespoň 3 hodiny) a na zmiňovanou pravidelnost - například snídaně v 8, oběd ve 12, večeře v 18 h. Nezobkejte v mezipauzách. Raději více pijte, dýchejte, hýbejte se.

Závěrem k tématu stravy se vyjádřím k bodu, který pokládám v naší společnosti za čím dále důležitější, nutnější a vskutku zodpovědnější. Je jím téma PŘIROZENÉHO STRAVOVANÍ - stravování v souladu s přírodou, chcete-li. Co to v praxi znamená?
Jednoduše absolutní absenci chemických látek a toxinů v potravinách. Jinak řečeno, je nutné, abychom přestali kupovat výrobky, které jídlo připomínaji jen na dálku (a uvnitř se jedná o směsku odpadů) a zaměřili se na produkty přirozené, tak, jak rostou v přírodě. Jablko je jablko, rýže je rýže, brambor je brambor atp. Při výběru si můžeme pomoci nacítěním na stravovací zvyklosti našich předků. Co se jedlo v zimě, co v létě, co na podzim. Co vařily naše babičky, jaké byliny používaly a proč. Pokud jíme průmyslem vyrobené pochutiny (mají obal, nejčastěji plastový, sladkosti, obsahují sladidla, lepek, sušené mléko, konzervanty - éčka), průmyslem se stáváme. Naše buňky musí denně vyloučit mnoho toxinů z našeho těla ve vzduchu vodě i stravě. Nepřidávejme jim, nemají šanci zůstat čisté - a zdravé. Průmyslová výroba poškozuje životní prostředí, nedovolme ať poškozuje vnitřní prostředí našeho těla. Stačí jednoduše přestat nakupovat vše, co není z přírody a tudíž není k jídlu :). Více se můžete dočíst také v e-booku Ozdravte svůj jídelníček jednou provždy v úvodu mých stránek.
Tip: Dej si cíl - jez pouze přirozené potraviny. Vyhoď veškerou chemii ze své spíže. Sladkosti nahraď kvalitní hořkou čokoládou.

Z-D-R-A-V-É   M-Y-Š-L-E-N-Í
A jsme u konce. Uau! Co je zdravé myšlení? Esence, která je individuální každému z nás. Každopádně, se zdravou stravou, pohybem, dechem a vodou, bude naše mysl fungovat v mnohem lepší harmonii, než ve stresu moderní doby, kterou jsme žili doposud. Pojďme se nadechnout do tvořivosti a možností, které se nám nabízí. Objevme talenty uvnitř sebe, dělejme svět lepším. Ale abychom udělali svět lepším, musíme nejdříve uzdravit každý sám sebe!

Přeji Vám mnoho motivace ke zdravým změnám ve vašem životě a nezapomeňte, že jsem tady pro vás.

Žiju život v rovnováze.
S láskou Vaše Lucie